NZZ, Jürg Huber octobre 2013 | "Kammermusik berührt und bewegt, wenn sie denn so gekonnt und engagiert gespielt wird wie vom Trio Nota Bene und von seinen beiden Gästen Ilya Gringolts und Silvia Simionescu. Sie interpretierten Werke von Rachmaninow, Dohnányi und Brahms." "(…) Von der Durchführung des Kopfsatzes an spielten sich die fünf in einen Spielrausch, der auch subtile harmonische Färbungen einschloss. Elektrisierend, wie sie im Scherzo den galoppierenden Rhythmus aufbauten und ins Trio weiterschwingen liessen. Und im Finale durchstreiften sie nochmals alle Ausdrucksbereiche, die von einem leidenschaftlichen Leben zeugen. – Dass das Trio Nota Bene auch ohne Verstärkung überzeugt, hatte es zu Beginn des Abends mit einer farbenreichen und rhythmisch flexiblen Interpretation des Trio élégiaque g-Moll op. 9 Nr. 1 von Sergei Rachmaninow gezeigt. " |
NZZ, Jürg Huber novembre 2011 | " (…) Perfekte Intonation, klangliche Ausgewogenheit, lyrische Kantabilität, Präzision im Zusammenspiel. Dass Lionel Monnet, Julien Zufferey und Xavier Pignat ihr Handwerk verstehen und ein eingespieltes Team sind, war im Kleinen Saal der Zürcher Tonhalle von Beginn an ohrenfällig. " |
PAMELA HICKMAN’S BLOG, Pamela Hickman novembre 2011 | The Jerusalem Music Centre, in collaboration with Culture Scapes- the Swiss Season in Israel – hosted Trio Nota Bene in a concert at the JMC November 11th, 2011. F. Mendelssohn, Piano Trio op. 66 "Trio Nota Bene’s playing (…) was communicative, controlled and clean, Mendelssohn’s powerful utterance never sounding over-sentimental." Frank Martin, Trio sur des mélodies populaires irlandaises "The Nota Bene players certainly got into the spirit of energy and exuberance of Irish music, emphasizing the work’s spicy, asymmetric phrases, sudden changes of melody and textures, Martin’s skilful use of thematic variation, syncopations and wild dance rhythms. The players gave the Gigue (Irish Jig) their all, with plenty of intensity and give-and-take." P. I. Tchaikovsky, Piano Trio op. 50 "Trio Nota Bene took on board the technical and emotional aspects of the work, opening with sonorous weaving of melodies and gestures, its funereal, darker moments punctuating more intensive sections. (…) The players presented a range of emotions, styles, associations and references in the Theme and Variations. (…) It was a moving performance. Trio Nota Bene exercises restraint and good taste, avoiding mannerisms and taking trouble to illuminate the musical text. Their playing is direct, focused and sincere." |
AUDAUD, Robert Moon février 2010 | "(...) musicians who are so good that they just blow you away! Trio Nota Bene are such a group – rhythmically incisive, intonationally perfect, and interpretively brilliant. (...) Don't miss it!" |
FANFARE, Jerry Dubins janvier 2010 | "The trio Nota Bene is the real deal. (...) the Trio Nota Bene’s performances are very satisfying. Their playing is warm and responsive, and they navigate the technical difficulties of these scores with ease and thoroughly polished execution." |
QOBUZ, Marcus Stern janvier 2010 | "Ce CD exceptionnel met au grand jour trois musiciens incomparables de légèreté, de brillance, de délectation. Cet album est une pure révélation. Tout est équilibre : richesse de la phrase, musicalité sensuelle et maîtrise absolue. Une anthologie indispensable à posséder chez soi..." |
CONCERTONET, Sébastien Foucart novembre 2009 | "(Ce disque - Swiss Perspective), au programme aussi original que beau, peut prétendre à une place de choix dans une discothèque. Il témoigne de la maturité de cette formation (...)" |
SCHWEIZER MUSIKZEITUNG, Daniel Lienhard août 2008 | "Die Interpretationen (…) sind von einer verblüffenden Reife, dabei jederzeit klangschön und dynamisch fein abgestuft." "Das Trio Nota Bene findet für jedes dieser doch sehr verschiedenartigen Werke den adäquaten Zugang. Rachmaninows Melancholie und Leidenschaftlichkeit, Arenskijs Brillanz und Schostakowitschs komplexe Bekenntnismusik kommen ausgezeichnet zur Geltung. Man wird von diesem Trio sicher noch mehr hören." |
MUSICWEB-INTERNATIONAL, Bob Briggs avril 2008 | "The musicians obviously fully understand each other and the give-and-take of the ensemble playing is magnificent. Recording and notes match the performances superbly." "There is so much to enjoy here that you’ll find yourself returning to this disk again and again and looking forward to the Trio’s next recording." |
GALLICANT - Barcelone, Benjamin Fontvella janvier 2008 | "Los Nota Bene entran en la partitura con espìritu decididamente romantico. Es una lectura intensa y emocionante, a velocitad de vértigo en el danzante segundo movimiento, y no evitan la agresividad y el punto de barbarie que exige el escalofriante finale. En resumen, un disco muy bueno al que damos nuestra recomendacion y un trio que debemos vigilar de cerca." |
UTMISOL - Toulouse, Jean-Félix Marquette janvier 2008 | "Cette formation helvétique possède la fougue, l'implication et l'audace de la jeunesse. Malgré cette belle fraîcheur, l'ensemble se révèle d'une surprenante maturité, (...) réveille en nous une vive émotion. Les instruments échangent, se fondent ou se heurtent parfois, bref ils nouent et dénouent le fil du discours dans une version d'une rare intelligence. Les musiciens jouent juste au propre comme au figuré dans une approche sonore toute vocale." "Mariage heureux des instruments, subtilité des nuances, intelligence du jeu, éloquence du discours : tout concourt à rendre cet enregistrement délicieux. Le jeune trio Nota Bene déjà reconnu dans le monde musical comptera bientôt assurément parmi les meilleures formations du genre." |
KULTOUR - Thoune octobre 2007 | "Dem Ensemble gelingt es, den Geist dieser Werke zu vermitteln, gerade weil es nie zu dick aufträgt : sorgfältig leuchtet es die Strukturen aus, ohne ins Pathos abzugleiten. Eine spannungsvolle Einspielung (...)" |